"> فرهنگ شعر نو فارسی ، از افسانه تا همیشه ، نیما یوشیج

فرهنگ شعر نو فارسی، از افسانه تا همیشه، نیما یوشیج

فرهنگ شعر نو فارسی، از افسانه تا همیشه، نیما یوشیج

فرهنگ شعر نو فارسی ، از افسانه تا همیشه ، نیما یوشیج

فرهنگ شعر نو فارسی ، از افسانه تا همیشه ، نیما یوشیج

به کوشش هیوا مسیح

فرض کن اشعار نیما یوشیج را می خوانی. با عبارات، ترکیبات، تشبیهات و کلمات نو… روبرو می شوی. نمی دانی معنای این کلمه چیست؟ این ترکیب از کجا آمده؟ مفهومش در شعر چیست؟ کاربردش چیست؟ این همه که از زبان حرف می زنند از چه می گویند. نیما این کلمات و عبارات را از کجا آورده و چرا نیما تا به این حد اهمیت دارد؟ مگر او چه کرده است که حافظ نکرده. چرا نیما اشعارش را زیر هم نوشته؟ این صبر و رنج را تحمل کرده؟ چرا نیما طرز بیان شعر هزار و صد ساله را به هم ریخت؟

وزن در شعر قدیم چه بود که در شعر نیما شکل دیگری به خود گرفت؟ چگونه ممکن است طرز بیان شعر در شکل نو یا قدیم نشان از جهان بینی متفاوت باشد؟ چرا روش شعر نو نیمایی و شعر نو فارسی پس از نیما تفاوت های بنیادینی با شعر قدمایی دارد؟

اینها و سؤالات دیگری که نزد شما و در اشعار نیماست در فرهنگ شعر نو فارسی پی گیری می شود. از نیما تا همیشه.

شعر نو نیما سرآغاز تاریخ و جغرافیای جدید از فرهنگ، ادبیات، هنر و شعر ایران است که قطعاً تکوینی ست و نه جهشی. در این میان کار ما شاید شناخت این وضعیت تکوینی باشد. شک نکنید تنها آنکس که به شناخت میراث گرانبهای از دیروزها تا نیما و امروز پر راز و رمز نائل آید می تواند شاعر مرد یا زنِ در فردا باشد یا شهروند جهانیِ آگاهی که انگشت اشاره اش خیل مردمان را به آینده ای درخشان تر در آن وضعیت تکوینی هدایت کند وگرنه چه بسیارند مردمان سرگردان. شاعران سرگردان.

این فرهنگ – فرهنگ شعر نو فارسی، از افسانه تا همیشه – در نگاهش به شعر نو چنین رسالتی را بر شانه های خود احساس می کند و نگاهش از نسل جوان امروز تا آینده به کودکانیست که خواهند آمد و بر آن است آنان که در فرداها می آیند با خرابه هایی باستانی روبرو نشوند، بلکه بناها و ستون های استوار فرهنگ خویش را به چشم ببینند و ببالند و بسازند.

خرید اینترنتی کتاب ” فرهنگ شعر نو فارسی ، از افسانه تا همیشه ، نیما یوشیج “

6دیدگاه برای فرهنگ شعر نو فارسی، از افسانه تا همیشه، نیما یوشیج

  1. سلام. از طرفداران و خوانندگان آثار آقای مسیح هستم. به خاطر انتشار فرهنگ شعر نو فارسی، از افسانه تا همیشه، نیما یوشیج، خیلی خوشحال شدم. سپاسگزارم.
    کیفیت چاپ و نوع کاغذ کتابهای پیشین ایشان هم بسیار عالی شده است. سپاس فروان و خسته نباشید دو چندان برای شما عزیزان.

  2. قیمت کتاب رو بنویسید خیلی خوب میشه. باید ببینم طی چند ماه میتونم پول جمع کنم تا بتونم از افسانه تا همیشه رو بخرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. برای خرید اینترنتی کتاب مشکل دارم . لطفا راهنمایی فرمائید . این کتاب مورد نیاز است ولی پیداش نمی کنم.
    از زنجان

  4. فرهنگستان زبان، ۱۰۸ شعر تاکنون چاپ نشده از نیما یوشیج را به صورت کتابی با نام (صد سال دگر) چاپ کرده خاهشمندم جناب هیوا مسیح برای چاپ دم کتاب خود درباره ی کتاب (صد سال دگر) هم روشنگری کنند.
    دو سال پیش دکتر شفیعی کدکنی در پیشگفتار کتاب گزیده سروده های ناتل خانلری، به نیما یوشیج تهمت دزدی زد که جناب هیوا مسیح، پاسخش را در ماهنامه ی برگ هنر به چاپ رساند خاهشمندم آن متن که در ماهنامه ی برگ هنر چاپ شد را به کتاب پیوست کنید.

  5. فرهنگستان زبان، ۱۰۸ شعر تاکنون چاپ نشده از نیما یوشیج را به صورت کتابی با نام (صد سال دگر) چاپ کرده خاهشمندم جناب هیوا مسیح برای چاپ دوم کتاب خود درباره ی کتاب (صد سال دگر) هم روشنگری کنند.
    دو سال پیش دکتر شفیعی کدکنی در پیشگفتار کتاب گزیده سروده های ناتل خانلری، به نیما یوشیج تهمت دزدی زد که جناب هیوا مسیح، پاسخش را در ماهنامه ی برگ هنر به چاپ رساند خاهشمندم آن متن که در ماهنامه ی برگ هنر چاپ شد را به کتاب پیوست کنید.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*