"> حافظ معلم بزرگ زندگی |

حافظ معلم بزرگ زندگی

طرح جلد کتاب حافظ معلم بزرگ زندگی اثر ناصر مهدوی

حافظ معلم بزرگ زندگی

ناصر مهدوی

کتاب حافظ معلم بزرگ زندگی ، حافظ را با این نگاه که معلم زندگی است و از ذهن و زبانش بوی عشق، معرفت و رندی و سربلندی به مشام می‌رسد معرفی می‌کند و گویای این است که پند و اندرز جاودانۀ حافظ در ترغیب همگان برای قدرشناسی موهبت بزرگی به نام زندگی بسیار چاره‌ساز است.


فرزانگان پیام‌آور زندگی هستند؛ آموزۀ مهم بسیاری از فرهیختگان این است که زندگی را ارج نهیم و فرصت‌های گرانبهای آن را مغتنم شماریم.

به باور آن‌ها، لحظه‌های عمر تکرارناشدنی و ازدست‌رفتنی است. به این سبب اگر فرایند زندگی را با غم و اندوه و نزاع و کشمکش از دست دهیم، حسرت چنین دردی برای همیشه کاممان را تلخ خواهد کرد.

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش
وه که بس بی‌خبر از غلغل چندین جرسی

آری، برخی همۀ سعی و تلاششان این است که در زندگی ارباب و سرور شوند و برخی نیز می‌کوشند تا ارباب زندگی شوند. آن‌هایی که تصمیم می‌گیرند تا ارباب زندگی شوند، لحظه‌های آن را در شکوفایی جان و پران کردن نسیم زیبای عشق و مروت سپری می‌کنند.

در میان نام‌آوران بزرگ معنوی، روح شریف حافظ شیرازی با سروده‌های درخشان جاودانه‌اش، ما را صمیمانه می‌خواند که زندگی را گرامی بداریم و با لحظه‌های قیمتی آن، وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم و از رنج‌های سیاه و غیرضروری اجتناب ورزیم.

خیز در کاسه سر آب طربناک انداز
پیشتر کان که شود کاسه سر خاک انداز

اولین نفری باشید که نظر می دهد.

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*