"> روح اسپینوزا | (شفای جان) |

روح اسپینوزا | (شفای جان)

روح اسپینوزا (شفای جان)
روح اسپینوزا | (شفای جان)

روح اسپینوزا
(شفای جان)

نیل گراسمن

ترجمه‌ی مصطفی ملکیان

نظام فلسفی اسپینوزا، مانند نظام‌های فلسفی بودا، دائو، رواقیان و اگزیستانسیالیست‌ها، از معدود فلسفه‌هایی است که از آن‌ها می‌توان نوعی از روان‌درمانگری استنتاج و استخراج کرد.

در این کتاب، نویسنده روان‌درمانگری‌ای برگرفته از فلسفهٔ اسپینوزا عرضه می‌دارد و بر آن است که فهم و قبول اصول این فلسفه آدمی را از همهٔ احساسات منفی، مانند رنجش خشم، کینه، نفرت، حسرت، پشیمانی، اندوه، اضطراب، ترس و نیز از خودفریبی، انکار، انگاره‌های تکراری، شرط‌شدگی فرهنگی و بندگی عاطفی می‌رهاند و به عقلانیت، عشق عقلانی، بی‌تعلقی، عزت‌نفس، استقلال و آزادگی می‌رساند.

4دیدگاه برای روح اسپینوزا | (شفای جان)

  1. سلام قبلا چند جمله ای از این کتاب شنیده بودم و علاقمند ب خواندن آن،الان ک کتاب ب دستم رسیده هنوز چند صفحه نخانده ب دلیل رعایت نشدن اصول دستور فارسی بر آن شدم ک ادامه ندهم انتظار میرود چنین کتاب سنکینی از لحاظ محتوی در ترجمه دقت زیادی بکار رود و حس میکنم حتی یکبار هم باز خوانی نشده ب زیر چاپ رفته خودتان یکبار آخر مقدمه مترجم را نگاه کنید نوشته ،دخترام-همسراش-همسرام….و تازه کلی تشکر از همسر برای بازخوانی ترجمه کتاب. ازین دست کلمات ک همش از ای استفاده شده ب جای اعراب دسنوری فراوانند و نمیدونم واقعا ۷۰صفحه سیاه کردن لازم بود برای رساندن منظور نوبسنده؟خوب دبگه نوشته خود نویسنده رو نمیخاست ترجمه کنید توضیحات مترجم کافی بود درکل ب نظرم یا چاپ کلمات ایراد داره یا چکنویس ب همین گونه نوشته شده و ادیت نشده

  2. سلام علاقمند خرید کتاب روح اسپینوزا هستم
    اطفا در مورد تخفیف و‌ارسال رایگان اگر هست راهنمایی فرمایید
    باتشکر از چاپ این کتاب عالی

دیدگاهی بنویسید

آدرس ایمیل شما محفوظ می ماند


*